LUPENICE 2001 Od svého klubového kolegy Zdeňka jsem se dozvěděl, že se v sobotu 6. 10. 2001 koná na soukromém letišti Antonína Dodka v Lupenici "přátelské polétání". Ve stanovený den foukal jen velmi slabý vítr od jihozápadu, a sluníčko se k poledni dralo skrz nízký stratus. Sbalil jsem svého Relaxe a krátce po třinácté hodině vyrazil ze Žamberka na 18km vzdálené letiště, nacházející se kousek za Vamberkem směrem k Rychnovu nad Kněžnou. Na letišti se nacházela slušná sešlost, jen aut jsem napočítal na 40 a modelů letadel stejné množství. Program byl již v plném proudu a tak jsem fotil a fotil a fotil.
Soukromé letiště pana Dodka v Lupenici | |
Ant. Dodek ve chvíli volna | |
Překrásný Thunderbolt P-47 Petra Jakoubka z Hronova o rozpětí 214cm a hmotnosti 7,15kg pohání motor MVVS 26 cm 3 - bohužel vinou poruchy rádia skončil poškozený v nedaleké kukuřici. Petr však všechny přítomné nadchl bravurním letem svého CAP 232 (rozpětí 170cm, 4kg, motor OS MAX 15 cm3) Perfektní nožové lety v půlmetru nad zemí, osmičky na zádech a pomalé výkruty zrychlovaly tep všem přítomným. | |
Hostitel Antonín Dodek se předvedl se svým známým Texanem, za jehož zvuk by se nemuselo stydět ani dospělé letadlo. | |
Kromě Texana se předvedl i s akrobatickým speciálem CAP-21 | |
Svůj letadlový park propaguje i na tričku | |
Špionážní foto dokládá, že A. Dodek "páčkuje" pomocí palců. | |
Cestou ze squashe se na letišti zastavil Dan Pelikán. Neměl s sebou žádný model a tak si vypůjčil Spidera (120 cm rozpětí, motor OS MAX 7,5 cm 3) Roberta Křenka, se kterým v letu na zádech "prohraboval" nízký pažit pečlivě udržované ranveje. | |
Majitel Spidera R. Křenek při vlastním letu. | |
Pěkně se předvedl Radek Kaška z Jablonného nad Orlicí s Extrou 300 (rozpětí 180cm, 4kg, MVVS 12,7 cm 3) | |
Radek se svým tátou a sponzorem Oldřichem. | |
S Hackerovým Arrow 40 na 6,5 cm 3 se předvedli ve společném letu Z. Forejtek a Václ. Jedlička. | |
Avia BH 3 Zd. Krejsy (viz Na návštěvě v Sobkovivích) absolvovala svůj 7. let. Bohužel při výkrutu zhasl motor a při nouzovém přistání mimo ranvej došlo k zlomení vrtule. | |
Můj Relax mezi plnokrevníky. Po 3minutách letu mi zhasnul motor (loňské palivo) a tak jsem se moc nepředvedl. | |
Jiří Kubíček předvedl krásnou ukázku vrtulníku ERGO 30 (OS MAX 5,2cm3) a maketu BELL 222 (MVVS 12,7cm3) | |
Zlín 526 AFS (rozpětí 180cm, 8,15Kg, MVVS 26cm3) Petra Jakoubka zůstal pro havárii Thunderboltu raději na zemi. | |
Pokus o předvedení aerovleku nedopadl, bohužel, dobře. Účinkující to vzali docela s humorem. | |
Zdeněk Krejsa se také předvedl s elektroletem, ke kterému zhotovil křídlo metodou používanou u svahového combatu. Model létal velmi pěkně a zaujal i Dana Pelikána. Že by se z toho vyklubal nějaký "business" ...? | |
Oldřicha Kašku Texan velice zaujal a tak "špionoval" | |
O spestření programu se postarali přátelé z LAA. | |
Diablotin (1500 mm, 2,2 kg, na motor 22,7 cm 3) v podání Zdeňka Forejtka. | |
S Park Flyerem Jeti (800 mm, 320g, motor MIG 280 s převodovkou 4:1) létal Karel Skoupý | |
Přátelé modeláři ještě prominou, ale k dalšim fotogafiím nemám údaje a tak jen obrazem | |